Savaitės taisyklė

Sveiki meškinai, meškutės ir kiti draugai!

Pastebėjom, kad žaidžiant dažnai susiduriame su situacijomis, kai nelabai žinome tikslias žaidimo taisykles, o tai neleidžia jaustis aikštelėje užtikrintai. Tačiau patys neprisiverčiam atsiversti oficialių ultimeito taisyklių ir jas paskaityti, ar ne? 🙂 Tam, kad nepasimestumėm kėbliose situacijose, nuo šiandien mūsų blog’e atnaujinama rubrika “mėnesio taisyklė”, kurią anksčiau matydavot viršutiniame dešiniajame puslapio kampe. Dabar “mėnesio taisyklė” tampa “savaitės taisykle” + ją nuo šiol lydės ir trumpas straipsnelis. Tikimės, kad skaitysit ir tobulėsit 🙂

P.S. atsiprašom už “kreivą” vertimą, mes juk tik ultimeiteriai… 😀

Taigi, štai ir šios savaitės taisyklė su komentarais:

” 15. Baudos, klaidos ir kiti taisyklių pažeidimai

15.5 Tik su disku esantis puolančios komandos žaidėjas gali reikšti pretenzijas dėl “marker’io” (gynėjo kuris stovi šalia žmogaus su disku ir skaičiuoja sekundes) klaidų , sušukdamas atitinkamo pažeidimo pavadinimą. Tačiau BET KURIS besiginančios komandos žaidėjas gali metančiajam žaidėjui sušukti žingsnus (angl. travel).”

 Komentarai:

  1. Kas yra “marker’is“? Marker’iu ultimeite vadinamas gynėjas, kuris gina žmogų su disku ir skaičiuoja jam sekundes. Kaip jau minėjom, mūsų vertimas šiek tiek “kreivas” ir mums nepavyko sugalvoti, kaip tiksliausia būtų išversti šį terminą. Taigi palikome jį originalų. Pripraskite prie šio termino, nes tai pravers ne tik skaitant meškų blogą, bet ir dalyvaujant tarptautinėse varžybose 🙂
  2. Kokios yra galimos markerio klaidos (angl. marking infractions) ir ką tada šaukti? Markerio klaidos:
    • Netaisyklingas skaičiavimas. Jei tavo markeris pradeda skaičiuoti sekundes per anksti, skaičiuoja jas greitesniais nei vienos sekundės intervalais ar po pirmojo nesutarimo pradėjus žaisti tęsia skaičiavimą neatėmęs bent dviejų sekundžių (jei taisyklės nereikalauja kitaip) – rėk “Fast Count
    • Atraminės zonos pažeidimai. Jei markeris apžergia tavo atraminę koją, arba kitaip kojomis pažeidžia tavo atramos zoną – rėk “Straddle“. Jei tavo atraminę zoną markeris pažeidžia rankomis, tarsi tave šiek tiek apglėbdamas – rėk “Wrapping“.
    • Erdvės pažeidimas. Jei bet kokia markerio kūno dalis atsiranda per mažesnį nei disko skersmuo atstumą nuo tavo liemens – rėk “Disc Space“. Tačiau, jei šis atstumas sumažėjo dėl tavo paties, o ne markerio judesio – tai nebus pažeidimas.
    • Dviguba gynyba. Jei bet kuris kitas gynėjas apart markerio prisiartina prie tavęs arčiau nei trimis metrais – rėk “Double Team” ar “Double Defense“.
    • Regėjimas. Jei tavo markeris tyčia trukdo tau matyti – rėk “Vision“.
    • Kontaktas. Jei tavo markeris inicijuoja su tavimi fizinį kontaktą (t.y. stumteli tave, įsiremia ir pan.) – rėk “Contact“. Vėlgi, pažeidimas egzistuoja tik tuo atveju, jei kontaktą inicijavo gynėjas, o ne tu pats.
    • Jei nepameni markerio klaidos pavadinimo – tiesiog rėk “Foul” arba “Violation” ir išsiaiškinkit, kas nutiko žmonių kalba :).
  3. Kas yra žingsniai (angl. travel)? Žingsniai padaromi tuomet, kai puolėjas su disku nesustoja bėgęs, pakeičia atraminę koją, pakelia ją nuo žemės arba ja “čiuožia” žeme. Trumpai tariant, jei puolėjo atraminė koja pakeičia poziciją iki jam išmetant diską – rėk “Travel“. Kaip tai dažniausiai atrodo gali pamatyti čia.

Kaip ir kitos sporto šakos, ultimeitas turi savo rankų signalus. Aptartai taisyklei aktualūs signalai: 

Šią savaitę tiek, norintys sužinoti daugiau aplankykite Pasaulio skraidančiojo disko federacijos puslapį, kur rasite visas taisykles ir dar daugiau 🙂

Advertisements

One thought on “Savaitės taisyklė

  1. Pingback: Savaitės taisyklė | "Marių Meškos"

Komentuok / Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s