Savaitės taisyklė

Sveiki, ultimeito mylėtojai!

Šią savaitę Marių Meškos siūlo susipažinti su dar viena taisykle 🙂 Trumpai papasakosim, kodėl išsirinkome būtent šią. Daugeliui iš jūsų yra žinoma, jog 2013-aisiais metais Pasaulio skraidančiojo disko federacija atnaujino oficialias ultimeito taisykles ir keletas jų šiek tiek pasikeitė. Mums ne kartą teko girdėti, kad būtent ši taisyklė dažnai yra klaidingai interpretuojama, todėl ją ir nusprendėme aprašyti. Taigi, šios savaitės taisyklė skamba taip:

” 9. Sekundžių skaičiavimas

9.1. Marker’is 1 pradeda skaičiuoti sekundes žodžiu “Stalling” 2 ir tuomet tęsia skaičiavimą, skaičiuodamas nuo vieno (1) iki dešimties (10)*. Intervalas nuo vieno iki kito SKAIČIAUS pradžios turi būti BENT VIENA (1) SEKUNDĖ.

Komentarai:

  1. Kas yra “marker’is“? Marker’iu ultimeite vadinamas gynėjas, kuris gina žmogų su disku ir skaičiuoja jam sekundes. 
  2. Ką reiškia “Stalling”? Pasakydamas “Stalling” tu praneši savo ginamam žmogui, kad jau pradedi skaičiavimą. Nesvarbu, ar pradedi skaičiuoti nuo vieno, ar tavo ginamas žaidėjas buvo padaręs klaidą ir tu turi pradėti skaičiavimą nuo didesnio skaičiaus, ar žaidimas buvo sustabdytas dėl bet kokių kitų nesusipratimų – skaičiavimas VISADA pradedamas žodžiu “Stalling”.
    – 
    Jei tavo gynėjas nepradeda skaičiavimo žodžiu “Stalling”, drąsiai gali vertinti tai, kaip marker’io klaidą ir šaukti “Fast Count” (laužėm ne iš piršto – taisyklė nr. 18.1.1.1.2.).

    Būtent čia ir yra daroma dažniausia klaida: senosiose taisyklėse buvo būtinas sekundės intervalas tarp kiekvieno žodžio, t.y. ir tarp “Staling” ir “vienas”, o naujosiose taisyklėse sekundės intervalai būtini tik tarp skaičių. Tačiau kartais klaidingai pagalvojama, kad buvo pašalintas pats reikalavimas pradėti skaičiavimą žodžiu “Stalling” – tai netiesa. Kad suprastumėt viską teisingai dar pasimuliuosime skaičiavimą 🙂 :

        1. Senosios taisyklės:
          “Stalling”—(sekundė)—1—(sekundė)—2—(sekundė)—3—(sekundė)—…
        2. Naujosios taisyklės:
          “Stalling”-1—(sekundė)—2—(sekundė)—3—(sekundė)—…
        3. Klaidingas skaičiavimas:
          1—(sekundė)—2—(sekundė)—3—(sekundė)—…
  3. Jei tavo marker’is skaičiuoja sekundes kur kas greičiau nei vienos sekundės intervalais – rėk “Fast Count“. Pažeidus “Fast Count” taisyklę tavo marker’is privalo tęsti skaičiavimą grąžinęs tau 2 sekundes (t.y., jei surikai “Fast Count”, kai jis skaičiavo penktą (5) sekundę, skaičiavimas toliau tęsiamas nuo trijų (3)). Jei tavo marker’is tau nespėjus išmesti disko po pirmojo pažeidimo ir vėl padaro bet kurią marker’io klaidą  – skaičiavimas pradedamas jau nuo vieno (1) (kas yra marker’io klaidos rašėme praėjusiame straipsnyje). Tačiau verta priminti ir tai, kad dėl marker’io klaidų žaidimas nestabdomas (nebent kilus ginčui).

*Kodėl skaičiuojama iki dešimties (10)? Pagal oficialias ultimeito taisykles sekundės skaičiuojamos iki dešimties (10). Kai žaidimas vyksta uždarose patalpose – įprastai skaičiuojama iki aštuonių (8), jei varžybų reglamente nenurodyta kitaip.

Šią savaitę tiek, norintys sužinoti daugiau aplankykite Pasaulio skraidančiojo disko federacijos puslapį, kur rasite visas taisykles ir dar daugiau 🙂

Advertisements

Komentuok / Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s